Početna Ukrasi od tijesta Staro za novo Kontakt

utorak, 21. prosinca 2010.

Božićni medenjaci


Obožavam miris cimeta, klinčića i meda! Pa postoji li onda nešto bolje od domaćih ukrasa za bor koji sadrže te predivne mirise?!
Svake godine mama i ja pečemo medenjake za bor. Prije ih je s nama pekla (odnosno samo ukrašavala) i moja sestra, ali kako više ne živi s nama mama i ja ih pečemo same. I tako smo i ove godine napravile medenjake...


Recept:

Tijesto
  • 200 g meda
  • 75 g margarina
  • 100 g šećera
  • 1 jaje
  • 400 g brašna
  • 2 žličice praška za pecivo
  • 1/2 paketića mješavine začina za medenjake
  • prstohvat soli

Glazura

  • šećer u prahu (ovisi koliko želite da glazura bude gusta)
  • tučeni bjelanjak ili sok od limuna

Postupak:

Med, margarin i šećer zagrijavajte na laganoj vatri dok se šećer ne otopi. Kad se smjesa šećera, meda i margarina ohladila, umiješajte je u jaje. Pomiješajte brašno, prašak za pecivo, začine, i sol te na to stavite prethodno napravljenu smjesu (jaje, med, šećer, margarin). Tijesto dobro izradite rukama. Kad je tijesto za medenjake gotovo, zamotajte ga u vrećicu ili ga stavite u plastičnu posudu s poklopcem i pustite da odstoji pola dana.

Nakon što je tijesto odstajalo, ponovno ga premijesite, razvaljajte i izrezujte pomoću kalupa razne oblike. Ako medenjake ne želite lijepiti jedan na drugi, kao što sam to radila ja, onda sa štapićem za ražnjiće napravite rupice kako biste mogli kasnije provesti špagicu.


Medenjaci se peku na 200 °C 15 - 20 min.


Kuhinjom će se širiti predivan miris cimeta, klinčića i meda (isplati ih se peći samo zbog tog mirisa, ozbiljno)...

Pečeni kolačići se trebaju ohladiti prije ukrašavanja, pa ako imate u kući nekoga kao što je moj tata, bilo bi pametno da ih hladite podalje od kuhinje i te osobe... naime moj tata ih je uspio pojesti nekoliko :)


Kad su se medenjaci ohladili ukrasite ih glazurom od šećera u prahu i šljokicama, bombonima, ukrasima za torte... Ukrasite ih kako god vam padne na pamet :) ! Ako medenjake želite spojiti, onda jednu stranu nemojte ukrasiti, odnosno polovicu medenjaka stavite sa strane neukrašene.


Nakon ukrašavanja, pustite da se glazura dobro posuši!

Kad su se medenjaci posušili, spojite dva po dva medenjaka (ista naravno) vrućim silikonom i to tako da na medenjak koji nije ukrašen stavite malo silikona, na to stavite trakicu, pa još malo silikona i zatim drugi, ukrašeni medenjak! Ili ako ste radili rupice, samo provučete špagicu kroz rupicu, zavežete špagicu i gotovo.


Medenjaci se mogu koristiti i kao ukrasi na vjenčićima za vrata, adventnim vjenčićima, prozorima i sl. Ja sam jedne godine na medenjake ispisivala imena, pa ih stavljala na poklone umjesto kartončića s imenom i ukrašavala sam s istim takvima (s imenima) tanjure za predbožićnu večeru.
A najbolje je to što su medenjaci potpuno jestivi (ako ih ne spajate silikonom :) tako da izrada ukrasa za bor može biti prava zabava za vas i vašu djecu, unuke ili nećake i nećakinje...!


Za kraj ovog medenog posta želim vama i vašim najdražima sretan Božić i sretnu i uspješnu novu godinu! Pusica :)

Broj komentara: 9:

  1. al sve je to bezveze ak na bor ne idu vatice ;D

    OdgovoriIzbriši
  2. Ha ha ha ha...Valjda mi je zato tata i jeo medenjake, da imamo premalo ukrasa pa da mu napokon stavimo tu vaticu! :))

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga Darija, hvala za ideju i recept, koji ću svakako isprobati, a naravno, i cijelu izradu božićnih ukrasa od ovog mirisnog tijesta! Sve pohvale tebi i mami za savršene detalje koji krase vaše medenjake!
    Sretan Božić!

    OdgovoriIzbriši
  4. Prekrasno su ti ispali!
    Želim ti sretan i blagoslovljen Božić kao i Sretnu Novu godinu.
    Zondra Art

    OdgovoriIzbriši
  5. @Sanja: Draga Sanja, puno hvala! Želim Vam dobru zabavu pri isprobavanju recepta :) Sretan Božić i Vama! :))

    @Zondra Art: Puno Vam hvala! I ja Vama želim sretan i blagoslovljen Božić i sretnu novu godinu! :)))

    OdgovoriIzbriši
  6. da sam barem ovaj recept prije našla :)))
    http://smashinbeauty.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  7. A bude poslužio za ovu godinu :))) Od ovog tijesta se mogu raditi i medene kućice (to bude post za slijedeći Božić :)

    OdgovoriIzbriši